امروز : دوشنبه 19 آذر 1397
   
    • در همایش مدیران روابط عمومی ورزش و جوانان استان ها؛

      احمدی: روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارند

      احمدی: روابط عمومی ها نقش مهمی در حفظ سرمایه های اجتماعی و پیشگیری از زوال آنها دارند

      معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید خود را با دوره جهانی شدن تطبیق دهند گفت: امروز در کشور توسعه همه جانبه فناوری ارتباطی و رسانه ای مشاهده می شود.

      به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از کرمان، عبدالحمید احمدی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی معاون وزیر ورزش و جوانان با مدیران روابط عمومی ادارات کل استان ها در کرمان ضمن تبریک ایام شعبانیه بویژه نیمه شعبان افزود: باید همه چیز در دوره جهانی شدن کشور مطابق اقتضائات این دوره باشد.

      وی ادامه داد: امروز نمی توان به شیوه 30 سال گذشته مدیریت کرد و روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
      وی اظهار کرد: باید روابط عمومی سنتی کنار گذاشته شود و در پی روابط عمومی، مطابق با کارکردها و ماموریت های جدید و مطابق با معیارهای جهانی باشیم.

      معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش ایران در دوره جهانی شدن قرار گرفته و امروز تمام دستاورها و شواهد این دوره به وضوح در کشور مشاهده و لمس می شود.

      وی افزود: مسابقات والیبال، جام جهانی 2018 فوتبال، بازیهای آسیایی و پارآسیایی جاکارتا، و مسابقات بین المللی در اکثر رشته های ورزشی سال پرمشغله ای را در حوزه ورزش کشور رقم زده و همه بخش ها و حوزه های ذیربط و به ویژه مدیران روابط عمومی ورزش باید تلاش مضاعفی را برای موفقیت تمامی رشته های ورزشی و انعکاس این توفیقات در گستره وسبع داشته باشند.
      احمدی تاکید کرد: در دوره جهانی شدن فعالیت رسانه ای و ارتباطی ویژگی ها و مختصاتی دارد که شناخت آن نیاز به مطالعه و تفکر و دقت دارد و بدیهی است که در فرایند جهانی شدن، تبادل و انتشار اطلاعات در سرعت و گستردگی قابل قیاس با دوره های گذشته نیست.
      وی گفت: دسترسی به فناوری های جدید ارتباطی و رسانه ای عنصر زمان و مکان را در فعالیت روابط عمومی متحول و از دور خارج کرده است و سرعت و گستردگی تبادل اطلاعات، و داد و ستد اطلاعاتی و معنایی با طیف گسترده مخاطبان فرصت های بسیاری برای روابط عمومی ها ایجاد کرده است.

      معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در این دوره بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ، تالار های گفت و گو و تمامی نرم افزارها و روش های داد و ستد اطلاعاتی در حال توسعه است و روابط عمومی ها نباید از آن عقب بیفتند.

      وی گفت: ما در وزارت ورزش و جوانان با توجه به بعد اجتماعی موضوع ورزش و جوانان و گستره فعالیت های آن با تمامی مردم در همه سطوح و أقشار ارتباط و مراوده گسترده و عمیق داریم و برای مؤثر بودن این ارتباط باید بتوانیم از دانش، فناوری ارتباطی و سخت افزار و نرم افزارهای موجود استفاده کنیم.
      احمدی با اشاره به نتایج یک پژوهش در رابطه با روابط عمومی و کارکرد آن در دنیای جهانی شدن اضافه کرد: عملکرد روابط عمومی ها در سه طبقه اصلی کسب اطلاعات، مسئولیت ها و ارتباطات اجتماعی، و تبلیغات و ١٤ کارکرد جمع بندی شده است.

      وی افزود: با توجه به ماهیت فرهنگی و اجتماعی روابط عمومی، این حوزه در پیشگیری از زوال سرمایه اجتماعی، ایجاد و ارتقای آن نقشی مهم و تاثیرگذار دارد و این سرمایه باید مراقبت شود.

      معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: شبکه های اجتماعی مجازی موضوع روز افکار عمومی است و امروز افراد بسیاری در این شبکه ها حضور دارند.

      وی با اشاره به نظرسنجی عمومی در مورد فضای مجازی گفت: طبق این نظرسنجی 80 درصد از گروه سنی فعال کشور در فضای مجازی بین 18 تا 49 سال سن دارند.

      احمدی افزود: استفاده از شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام در بیش از 62 درصد از کاربران فضای مجازی مشاهده می شود و این آمار نسبت به دو سال گذشته افزایش دارد.
      وی عنوان کرد: محتوای میزان مطالب مورد پیگیری در شبکه اجتماعی به ترتیب سیاسی، طنز و سرگرمی، و ورزشی (30 درصد از محتوای مورد پیگیری) است.

      معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: بر اساس این نظر سنجی و ارزیابی کاربران از شبکه های مجازی، 67.6 درصد استفاده از فضای مجازی را مفید ارزیابی کردند و 29.3 آن را مفید ندانستند.

      وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را پیش از سال 97 در حوزه ورزش کشور صادر کرده و اینک کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد تشکیل شده است.

      احمدی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در حوزه زیرساختی ورزش و جوانان گام های خوب و موثری برداشته شده که جزئیات آن اعلام خواهد شد.
      وی با اشاره به برنامه های حوزه جوانان گفت: باید به اجرای جامع و کاملتر تمامی برنامه های حوزه جوانان کمک کرد و همچنین باید در ستاد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بصورت ملی و استانی با جوانان همکاری نزدیکی داشته باشیم.

      همایش مدیران روابط عمومی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها به میزبانی استان کرمان از (چهارشنبه) به مدت 2 روز در کرمان برگزار شد.
کلیه حقوق متعلق به وزارت ورزش و جوانان می باشد.
مجموع بازدیدها : 17,636,702
تعداد بازدید امروز : 7,072
تعداد بازدید دیروز : 23,386
آخرین به روزرسانی : 1397/09/18